Sarajevo, 29. marta 2019. – Katarina Panić (blog), Maja Hadžić (Business magazin), Ermina Jalimam (Radio Federacije), Angela Cvitanović (BHT1) i Svjetlana Šurlan (Capital.ba) dobitnice su novinarskih nagrada u okviru konkursa „UNIQA Press Award“, raspisanog sa ciljem medijskog doprinosa informisanju o temi osiguranja i podizanju finansijske pismenosti građana Bosne i Hercegovine.
UNIQA osiguranje, kao pokrovitelj, i BH novinari, kao organizator, proveli su konkurs za najbolje radove u 5 takmičarskih kategorija: u štampi, na portalu, na radiju, na TV-u i na blogu. Konkurs je trajao od 15. novembra 2018. do 15. februara 2019. i pravo sudjelovanja su imali svi novinari i blogeri iz BiH.
Svečana dodjela nagrada je održana danas u Sarajevu u prostorijama UNIQA osiguranja, a nagrade su uručili Senada Olević, direktorica UNIQA osiguranja, i Marko Divković, predsjednik Udruženja/udruge BH novinari.
U uvodnom obraćanju direktorica Olević naglasila je da je za iskorak u pogledu razvoja svijesti o osiguranju iznimno važna kontinuirana edukacija o važnosti osiguranja koja će obuhvatiti sve koristi i prednosti ugovaranja polise osiguranja kako za građane tako i za privrednike i na taj način pozitivno uticati na potražnju za osiguranjem. „Svjesni smo da je to dugoročan proces i da je to zadatak svih učesnika na tržištu, uključujući i medije za koje je osiguranje, nažalost, nedovoljno istražena oblast. Mali broj medijskih profesionalaca se bavi ovom tematikom, tako da su rijetki članci koji bi pružili visoko informativne i obrazovne sadržaje. Zbog nedovoljne informisanosti većina građana ne shvata značaj osiguranja i zbog toga smatra da nema potrebu za osiguravajućim proizvodima. Vođeni time, prepoznali smo ovaj konkurs kao pozitivan i vrijedan našeg pokroviteljstva, koji je na našu radost podržao veliki broj medijskih profesionalaca, kroz edukativne radionice za medije i učešće na konkursu. Ovaj konkurs “kruna” je saradnje UNIQA osiguranja i medija, jedan viši nivo doprinosa razvoju medija i njihovih profesionalnih kompetencija i kvaliteta.“ zaključila je Olević te zahvalila svim učesnicima konkursa i organizatoru, BH novinarima.
Predsjednik BH novinara Marko Divković je rekao da mediji trebaju češće i studioznije izvještavati o temi osiguranja sa naglaskom na društvenu i ekonomsku korist koju građani mogu imati od zaštite imovine, vlastitog života ili drugih oblika ulaganja u poboljšanje standarda. „Saradnja BH novinara i UNIQA osiguranja je jedan od načina na koji se može podstaći interes medija i građana za životne teme, one koje nas odmiču od dnevne politike i daju nove i bolje perspektive života u ovoj državi. Ovaj konkurs je važan i zbog doprinosa raznovrsnosti medijskih sadržaja i odmicanju od politčkih tema i crne hronike, koje su preplavile naše medije“, zaključio je Diković i posebno se zahvalio medijima na iskazanom interesu i prijavi radova na ovaj konkurs.
Obraćajući se u ime dobitnika nagrada, Svjetlana Šurlan sa portala Capital.ba je navela da je ovaj način takmičenja između novinara dobar, jer se medijski radnici detaljnije posvete temama koje nisu na pravi način ispraćene u javnosti. „Oblast osiguranja nedovoljno je približena građanima kao i koristi koje osiguranje nudi u svim segmentima. Ovo je naročito postalo vidljivo nakon poplava 2014. godine, od kada je samo djelimično povećana premija zbog čega je neophodno što više govoriti o prednostima osiguranja i kako bi građani postali svjesni da to nije trošak već ulaganje u budućnost.“- istakla je Šurlan.
Za takmičenje u okviru UNIQA Press Award prijavljeno je 38 autorkih radova objavljenih u 35 medija i blogova iz BiH. Ocjenjivački žiri u sastavu: Vildana Skorupan, marketing menadžer UNIQA osiguranja, Haris Kurić, PR manager Communis agencije, Enes Osmančević, profesor Filozofskog fakulteta u Tuzli i član žalbene komsije Vijeća za štampu i online medije u BiH, Marko Divković, predsjednik Udruženja BH novinari, te Helena Mandić, pomoćnica direktora za emitovanje Regulatorne agencije za komunikacije imali su zadatak da odaberu najbolje.
Neki od kriterijuma koje su učesnici morali da zadovolje sa svojim tekstovima su: sveobuhvatnost i raznovrsnost u predstavljanju značaja svih vrsta i usluga osiguranja, analitički i istraživački pristup temi, poštivanje profesionalnih i etičkih standarda, korištenje više različitih izvora, kao i inovativnost i moderan stil pisanja.