Mediji trebaju zagovarati veću izlaznost građana na izbore

Profesionalno, uravnoteženo i nepristrasno izvještavanje su osnovni postulati kojima se novinari i mediji trebaju voditi izvještavajući u toku predizborne kampanje. Pored toga, važno je osigurati proaktivniju ulogu Regulatorne agencije za komunikacije BiH (RAK) i Vijeća za štampu i online medije u BiH u ovom periodu, zaključeno je na radionici o medijskom izvještavanju u toku predizborne kampanje koja je danas održana u Zenici.

„Edukativna funkcija medija je važna kako bi građani mogli donijeti informisanu odluku prilikom glasanja, ali i kako bi potakli veću izlaznost glasača na izbore“, istakla je Velida Kulenović, predsjednica BHN Kluba novinara Zenica.

Kulenović je predstavila glavna zapažanja o medijskom praćenju izborne kampanje iz prethodnih  izbornih ciklusa u BiH, nastala na osnovu monitoringa medija koje su BH novinari, zajedno sa drugim NVO i predstavnicima akademske zajednice, provodili kontinuirano od 2002. godine.

„Glavni problem je to što u prvom planu medijskog izvještavanja nije bio javni interes već politički subjekti. Političke debate i sučeljavanja kandidata su bili izuzetak a ne pravilo, a bilo je očito odsustvo tematskog izvještavanja kroz analizu predizbornih programa i kompetencija političkih subjekata“, rekla je Kulenović.

Elma Džaferović iz sektora za emitovanje RAK-a podsjetila je na medijsku odgovornost i ulogu regulatora u predizbornom periodu. Istakla je kako u izbornim emisijama nijedan politički subjekt ne može imati povlašten položaj u odnosu na drugog političkog subjekta.

„Novinari i voditelji u elektronskim medijima ne smiju u redovnim i posebnim emisijama iznositi svoju eventualnu stranačku pripadnost ili naklonost“, rekla je Džaferović.

Novinarka Centra za istraživačko novinarstvo (CIN) Mirjana Popović podsjetila je na baze podataka koje su kreirali novinari-istraživači CIN-a. „Baze podataka koje nudi CIN su dokumentovane i u svako doba mogu poslužiti kao kvalitetna dopuna dnevnom novinarstvu“, rekla je Popović,  te dodala kako je baza podataka imovine političara dostupna kako novinarima tako i široj javnosti putem web stranice www.cin.ba. Ta baza bi mogla poslužiti kao polazište i kredibilan izvor podataka za kreiranje kritičkih medijskih sadržaja koji će biti publikovani tokom preizborne kampanje.

Sudionici i sudionice radionice su zaključili kako je potrebno osigurati političku debatu kroz sučeljavanje kandidata različitih stavova i mišljenja. Pored toga, potrebno je efikasno riješiti pitanje zloupotrebe i učestalog pojavljivanja nosilaca izvršne vlasti u predizbornim programima. Medijima je proporučen i inovativan pristup u kreiranju izbornih medijskih sadržaja, uz korištenje različitih komunikacijskih pratformi.

Radionica „Izvještavanje medija u toku predizborne kampanje“ okupila je 20 medijskih profesionalaca iz Zeničko-dobojskog kantona, a održana je u okviru BASE projekta koji finansiraju Evropska unija i USAID, a provodi konzorcij BH novinari – Boram i Koalicija Pod lupom.

Recommend to friends
  • gplus
  • pinterest