BH Novinari podržavaju inicijativu CCI u borbi protiv manipulacija informacija u javnom  prostoru

Sarajevo, 13. jula 2023. – Udruženje/udruga BH Novinari prepoznaje transparentno, nepristrasno i istinito izvještavanje kao ključne novinarske vrijednosti i elemente jačanja
demokratije i pravne države, te stoga daje punu podršku Centrima civilnih inicijativa (CCI) u borbi protiv manipulacije informacijema i aktivnijeg sudjelovanja građana u ovim procesima.
Centri civilnih inicijativa su danas organizovali zatvoreni briefing pod nazivom “Manipulisanje informacijama u medijima BiH”, organizovanog sa ciljem smanjenja utjecaja manipulacija i dezinformacija u medijima, te promoviranje odgovornosti oglašivača u podržavanju pouzdanih i nepristrasnih medijskih sadržaja.

Ovom prilikom je predstvljen je izvještaj o metodama manipulacije informacijama u medijima, te identificirani glavni narativi i najčešče manipulacije informacijama u vezi sa činjenicama i pristrasnim izvještavanjem medija. Kao primjer medija koji na ovaj način kreira medijske sadržaje i manipuliše činjenicama naveden je javni servis Republike Srpske – RTRS.

Širenje dezinformacija i manipulacija njima kroz medijske sadržaje i/ili putem društvenih mreža na najdirektniji način ugrožavaju profesionalno i odgovorno novinarstvo kao sastavni dio slobode izražavanja i medija. Zbog toga je od izuzetne važnosti zajednički angažman medija, civilnog društva i svih drugih zainteresiranih pojedinaca i institucija u suočavanju s manipulacijama, te istovremenom jačanju odgovornost novinartva i medijske pismenosti, rečeno je na današnje skupu.

Jedan od prijedloga koji je iznesen na briefingu bio je kažnjavanje medija putem finansijskih mjera. Predloženo je da se kontaktiraju oglašivači i informira ih da ne stavljaju reklame na svoje proizvode tokom određenog perioda ili nakon političkih emisija. Sličan pristup već je primijenjen u Srbiji, gdje su organizacije izrazile nezadovoljstvo prema Pink TV i Happy TV zbog političkih emisija u kojima se prikazuju dezinformacije. Konkretno, istaknut je primjer reklame Lidla koja se emituje neposredno nakon dezinformacije da je njemačka ministrica vanjskih poslova prije tri godine bila prostitutka i da je svoju funkciju stekla pružanjem seksualnih usluga.

Uz predstavnike bh. organizacija civilnog društva, regulatora i medija, na današnjem briefing su sudjelovali i predstavnici Centar za istraživanje, transparentnost i odgovornost ( CRTA) iz Srbije i Evropskog partnerstva za demokratiju (EPD).

Recommend to friends
  • gplus
  • pinterest