Debata “Društveni aktivizam u medijima” u organizaciji banjalučkog Kluba novinara Udruženja/udruge BH novinari održana je danas u Banjaluci uz prisustvo više od 20 novinara i predstavnika nevladinih organizacija. Povod za debatu su protesti građana Banjaluke zbog uništavanja parka u centru grada koji su postali prvi vid ozbiljnog građanskog aktivizma u Republici Srpskoj. Istrajnost protestanata iznenadila je i javnost i medije.
Skup je otvorila predsjednica udruženja BH novinari Milkica Milojević koja je konstatovala da tradicionalni mediji sve manje aktivistički djeluju.
“Prije su mediji bili više proaktivni. Danas se televizija i štampa sve više povlače, a aktivizam ostaje na novim medijima”, rekla je ona. Uvodničar Miodrag Dakić, iz banjalučkog Centra za životnu sredinu, kazao je da je akcenat društvenog aktivizma u medijima fokusirao na trenutno aktuelne “proteste za spas zelene površine u Banjaluci” i profesionalni odnos medija prema ovom događaju.
“Očekujem analizu rada medija o protestima protiv gradnje na zelenoj površini. Postoje mediji koji lažno informišu javnost. Protest u Banjaluci je bitan događaj i nedopustivo je da pojedini mediji, pa čak i javni servis RS, lažno izvještavaju o događaju ili to uopšte ne čine, rekao je Dakić i dodao da je prava sreća da postoje portali koji svakodnevno prate takve aktivnosti.Vlatko Vukotić, novinar i urednik na Alternativnoj televiziji, napomenuo je da, prije pobune protiv uništenja parka kod Medicinske elektronike, Banjaluka gotovo čitavu deceniju nije imala ozbiljniji protest.
“Sada je odgovornost i na samim protestantima da sa novim kreativnim idejama dodatno privuku pažnju medija. Preporučujem da i sami učesnici okupljanja prave kratke video klipove, fotografije ili obavještenja koji će putem interneta biti dostupni novinarima”, naglasio je Vukotić. Dodao je da mediji nisu položili ispit jer za mjesec dana nisu uspjeli tematski pristupiti ovom problemu. U diskusiji koja je uslijedila, učesnici su zaključili da su nove ideje, kreativni transparenti i performansi formula kojom će informacije o društvenim aktivnostima stići do najvećeg broja medija i medijske publike. Skup je organizovan uz podršku Alternativne televizije koja je za potrebe debate besplatno ustupila prostor Multimedijalnog centra.