Konferencija za novinare na kojoj će biti predstavljeni rezultati mjerenja Indeksa klijentelizma u medijima u Jugoistočnoj Europi, održaće se u utorak 15. decembra u sarajevskom Media centru u organizaciji Udruženja BH novinari i organizacije Vesta. Rezultati mjerenja Indeksa klijentelizma u medijima (MCI) bit će predstavljeni simultano u 6 zemalja koje pokriva eksperimentalno istraživanje (Hrvatska, Bosna i Hercegovina, Crna Gora, Hrvatska, Makedonija, Srbija i Rumunjska) tačno u 10 sati. Na indeks, odnosno rezultate mjerenja, osvrnut će se Milkica Milojević, predsjednica Udruženja BH Novinari, Amra Selesković, direktorica Udruženja Vesta, prof.dr. Lejla Turčilo,profesorica na Fakultetu političkih nauka Sarajevo, te istraživači Alem Sinanović i Adis Šušnjar.
Šta je indeks klijentelizma u medijima?
MCI na temelju empirijskih podataka mjeri politički uticaj na medije, postojeće stanje zakonodavnog i institucionalnog okvira medija, te ključna ekonometrijska mjerenja realnosti u kojoj mediji i novinari/ke rade u zemljama Jugoistočne Europe. Indeksom su pokrivena sva ključna pitanja kojima se bave smjernice za razvoj slobode medija Europske Komisije, te drugih postojećih indeksa koji mjere medijske slobode (Freedom House, Reporters Without Borders i sl.), ali na nešto drugačiji način; MCI govori o stvarnosti, odnosno determiniranosti medijskog sektora u svakoj od zemalja. Pored mjerenja stvarnosti medija u Jugoistočnoj Evropi, MCI pruža detaljan uvid u sve aspekte funkcioniranja medija donositeljima odluka, kao i onima koji žele sudjelovati u javnim raspravama o medijskim politikama. Projekat “Media Circle-odgovor građana na klijentelizam u medijima” provodi se u zemljama regije i Rumuniji. Nosioci projekta su Partnerstvo za društveni razvoj iz Zagreba uz podršku Evropske Unije.