Izborne kampanje u SAD, američki mediji i predstavljanje političkih kampanja, izazovi za novinare i medije, pluralizam informacija i različitih stavova u praksi, neke su od tema kojima je počeo treći dan Novinarske akademije na Jahorini. Marija Šajkaš, saradnica Instituta za izvještavanje o različitostima iz New Yorka, u toku uvodnog predavanja istakla je značaj prvog amandmana za američke medije, slobode medija ali i velikoj komercijalizaciji medija u SAD-u.
“Kada je u pitanju izvještavanje u predizbornom periodu u Americi najbitniji je trag novca. Prati se ko daje novac određenim političkim partijama, koliko se troši na kampanju. Značaj društvenih mreža je naglo porastao, a negativne kampanje u kojima se angažuju spin doktori dominiraju u preizbornom periodu”, kazala je Šajkač. Učesnici su intenzivno diskutovali o sličnosti i razlikama medija u BiH u Americi, o predizbornom izvještavanju i privatnosti u medijima.
O temi “politička kultura i kultura komuniciranja u tradicionalnim medijima i na internetu” govorio je Enes Osmančević, profesor Filozofskog fakulteta u Tuzli.
Novinarska akademija održava se drugu godinu zaredom u organizaciji Udruženja “BH novinari”, a uz podršku Vijeća Evrope i Vlade Norveške sa ciljem razvijanja praktičnih znanja i vještina novinara, urednika i studenata novinarstva o temama od značaja za implementaciju standarda Vijeća Evrope o slobodi izražavanja i obavezama medija u informisanju građana.
Treći modul Novinarske akademije organizovan je u Hotelu “Vučko” na Jahorini.