”Medijski pluralizam i raznolikost kao preduslov za razvoj demokratskog društva: koliko obrazovanje novinara doprinosi razvoju medijskog pluralizma?”, naziv je radionice održane danas u Hotelu Beograd u Istočnom Sarajevu.”
Učesnici radionice, studenti, profesori i novinari, složili su se da je neophodno mijenjati zastarjeli plan i program, uvesti praktičnu nastavu na fakultetima i povezati fakultete sa medijima kako bi se unaprijedilo obrazovanje mladih novinara. Hiperprodukcija, pogrešni modeli nastavnog programa, nedostatak praktične nastave ali i koncentracija moći na fakultetima, problemi su sa kojima se svakodnevno suočavaju studenti novinarstva u BiH.
“Bez kvalitetnog obrazovanja novinara nema ni medijskog pluralizma i medijskih sloboda i samim tim i razvoja demokratskog društva. Potrebno je uraditi analizu nastavnih planova na fakultetima kako bi imali realnu sliku obrazovanja novinara. U trenutni nastavni plan potrebno je staviti nove različite sadržaje kako bi se studij osavremenio”, kazala je Elvira Ćemalović-Dilberović, profesorica Fakulteta Humanističkih nauka iz Mostara. Vedada Baraković, profesorica novinarstva iz Tuzle, kazala je da u BiH ima previše fakulteta novinarstva i da je hiperprodukcija problem sa kojim se treba suočiti.
“Imamo sedam fakultetea novinarstva u BiH koji godišnje proizvedu oko 500 diplomiranih novinara. U bivšoj Jugoslaviji bilo je samo nekoliko fakulteta i godišnje je diplomiralo oko 60 novinara. Ove činjenice dovoljno govore o današnjem obrazovanju. S druge strane, studenti se ne uče društvenoj odgovornosti na fakultetu. Neophodno je smanjiti boj fakulteta i promijeniti nastavni plan”, kazala je ona. Novinar Slaviša Starčević, kazao je da postoji pluralizam medija ali ne i pluralizam mišljenja.
“Mladi novinari koji završe fakultet ne mogu da budu slobodni zbog političkih pritisaka na medije. Međutim i u takvim situacijama treba se nametnuti i ostati profesionalan. Mladi ne bi trebali odustajati od ovog posla”, kazao je Starčević. Hana Bukvić, studentica iz Mostara, kazala je da se studenti osjećaju dislocirano jer uče teoriju koja nema puno veze sa stvarnošću.
“Lutamo paralelno između zastarjele teorije i činjeničnog stanja. U pogledu medijskog pluralizma online mediji imaju veliku ulogu i na fakultetima toj oblasti treba dati više prostora”, kazala je ona. Na kraju radionice predloženo je da se napravi bolja saradnja fakulteta i medija kako bi studenti imali praksu i stvaranje web portala koji bi služio studentima u objavljivanju svojih radova i pronalaženju posla.