Organizacije civilnog društva bi trebale više komunicirati sa medijima ali i planirati medije u projektnim aplikacijama, istakli su danas u Brčkom sudionici debate posvećenoj saradnji medija i organizacija civilnog društva (OCD). Tokom debate novinari i predstavnici OCD-a su se složili da mnogi kvalitetni projekti prolaze nezapaženo zbog izostanka komunikacije sa medijima i svijesti o značaju medija. Jasmin Jašarević iz Centra za omladinski razvoj „PRONI” kaže da je veliki problem što većina organizacija civilnog društva ne razumije svrhu medija.
“OCD bi trebale da definišu komunikacijsku strategiju, da planiraju načine komunikacije i promociju svojih aktivnosti. Trebali bi da tom strategijom planiraju i sredstva za medije jer i novinari moraju biti plaćeni. Često se mediji doživljavaju kao pružaoci usluga i to bi trebalo mijenjati”, kazao je on. Mario Ivkić, urednik informativnog programa Radija Brčko je kazao da su aktivnosti OCD-a u Brčkom bolje pokrivene nego u drugim dijelovima BiH zbog velikog broja medija i konkurentnosti medija.
“Mediji prate organizacije koje to zaslužuju i na taj način filtriraju organizacije. Međutim, potrebna je veća transparentnost OCD-a i da više uvažavaju medije i stvaraju partnerski odnos, a ne samo da ih zovu kad im je to potrebno”, kazao je Ivkić. Tokom debate istaknuto je da mnoge organizacije postoje samo zbog novca i da narušavaju značaj kvalitetnih projekata OCD-a. Adem Ribić, dopredsjednik Skupštine Brčko distrikta BiH, kazao je da treba poticati OCD koji to zaslužuju i da je potrebno napraviti selekciju OCD.
Dodao je i da medijima treba pružiti bolju institucionalnu zaštitu.
“Institucije nisu stale u zaštitu medija kada je to trebalo i to treba javno reći. Moramo omogućiti novinarima da slobodno i profesionalno obavljaju svoje zadatke”, kazao je on.
Na kraju radionice zaključeno je da je potrebno više edukacije OCD-a o komunikaciji sa medijima i javnosti, veća transpantnost u radu i OCD i medija, uvrštavati medije u projekte OCD i kvalitetniji način vrednovanja organizacija i medija prilikom dodjele javnog novca.