
Analiza presude za klevetu protiv CIN-a  

Predmet analize: Prvostepena presuda Općinskog  
suda u Sarajevu, broj: 65 O P 609293 16 P,  

od 30.04.2019. godine; Tuženi – CIN, Sarajevo 
 

 

1. Sadržaj presude Općinskog suda  

 

Izreka/dispozitiv presude: 

„Obavezuje se tuženi da tužitelju isplati iznos od 2.000,00 KM na ime naknade 
nematerijalne štete zbog povrede časti i ugleda, nastale objavljivanjem članaka pod 

naslovom „Tužilaštvo istražuje poslovanje Moje klinike“ objavljenog 11.08.2016. i 
dana 22.07.2016. godine pod naslovom „Skupa patologija Sebije Izetbegović“ 

objavljenog na web portalu www.cin.ba, sa zakonskom zateznom kamatom počev 
od 30.04.2019. kao dana presuđenja pa do isplate. Tuženi je dužan ovu presudu, o 
svom trošku, objaviti na web portalu u roku od 30 dana od dana pravomoćnosti ove 

presude. (Napomena autora analize: u ovom dijelu i u ostatku Presude netačno je 
napisan naslov objavljenog teksta, jer je riječ o „patohistologiji“ a ne o 

„patologiji“?!) 

Svaka strana snosi svoje troškove postupka.  

Sa preostalim dijelom tužbenog zahtjeva, u iznosu od 3.000,00 KM kao i zakonskim 
kamatama na ovaj iznos, tužitelj se odbija.“  

 

Kratki sadržaj tužbe 

Tužitelj Emir Talirević, iz Sarajeva (tužitelj je osnivač i vlasnik privatne zdravstvene 
ustanove „Moja klinika“), podnio je tužbu Općinskom sudu u Sarajevu 2. novembra 
2016. protiv tuženog udruženja „Centar za istraživačko novinarstvo“ (CIN) iz 

Sarajeva radi naknade štete zbog povrede časti u ugleda. U tužbi je istaknuto da je 
tuženi (CIN) 11.08.2016. objavio članak pod naslovom „Tužilaštvo istražuje 

poslovanje Moje klinike“, u kojoj se, između ostalog, navodi da je „Tužilaštvo 
pokrenulo istragu nakon što je CIN objavio istraživačke priče o ugovoru za vršenje 
patohistoloških analiza, koji je Opća bolnica sklopila sa privatnom klinikom dr. 

Emira Talirevića".  

Nadalje, tuženi je također na svom web portalu 22.07.2016. godine objavio članak 
pod naslovom „Skupa patologija Sebije Izetbegović“, u kojem je navedeno sljedeće 

(citati iz tužbe): „Nakon dolaska (Sebije) Izetbegović na mjesto direktorice 2013. 



godine Opća bolnica je ostala bez doktora patologije. U avgustu naredne godine 
Izetbegović je patohistološke poslove povjerila Talirevićevoj klinici, uz višestruku 

cijenu usluga koje su plaćene iz bolničkog budžeta. Prije saradnje sa Talirevićem 
patohistologija je Opću bolnicu koštala u prosjeku 168.000 KM. Nakon sklapanja 

ugovora sa ,,Mojom klinikom“ iste usluge su Bolnicu koštale prosječno 550 hiljada 
godišnje“. „Za dvije godine Talirević je od Opće bolnice naplatio 1,1 miliona 
maraka. U pet godina prije nego što će on sklopiti posao sa Općom bolnicom, 

troškovi plaćanja uposlenih, reagensa i drugog potrebnog materijala za rad Odjela 
patologije ukupno su iznosili oko 840.000 KM".  

U tužbi se navodi da tužitelj osporava sve navedene činjenice, smatrajući ih 

neistinitim... Tužitelj posebno ističe iskazanu „upornost tuženog da mu nanese štetu 
klevetanjem jer je klevetničkim medijskim izvještavanjem animirao aktivnost 

Tužilaštva KS, koje je pokrenulo istragu povodom ugovora koje je Opća bolnica 
sklopila sa privatnom klinikom tužitelja.“ (Svi citati iz tužbe, prema Presudi 
Općinskog suda.) 

 

Izjave tokom glavnog ročišta 

U Presudi je detaljno opisano saslušanje svih stranaka i svjedoka, među kojima su 
punomoćnici tužitelja i tuženog, svjedočenja tužitelja (dr Emir Talirević), novinarke 
CIN-a (Selma Učanbarlić), kao i drugi predstavnici CIN-a, te provedeno sudsko 

vještačenje koje je podnio dr Omer Ćemalović.  

„Tužitelj je u svom iskazu utvrdio da je u spornom članku navedeno da su u 
pomenutoj klinici cijene uvećane, a ustvari situacija je obratna, te je tako nanesena 

šteta samoj ustanovi, a i tužitelju kao vodećem ljekaru“. Ističe i da je saradnja 
Opšte bolnice i „Moje klinike“ počela kada je direktor Zavoda zdravstvenog 

osiguranja bio dr. Gavrankapetanović, dakle još prije profesorice Izetbegović, kao i 
da je 2010. godine Opšta bolnica izgubila mogućnost da se bavi patologijom jer je 
jedini patolog kojeg su imali, dr. Sehović, prešla u ustanovu tužitelja... Tužitelj je 

još ustvrdio da je novinarka CIN-a imala na raspolaganju sve te informacije, kao i 
„informacije o investiciji klinike (tužitelj je tvrdio da je novinarki CIN-a uručio 

kompletnu knjigu građevinskih radova potpisanu od izvođača i klinike sa fakturama 
i Opšte bolnice kao korisnika), ali ih je „sakrila ili pogrešno interpretirala s ciljem 
nanošenja štete njemu lično prije svega, a u drugom planu i njegovoj ustanovi“. 

Nadalje, navodi da se „tendenciozno pisanje portala CIN ogleda i u tome da je 
pokrenuta istraga protiv njega lično radi poslovanja „Moje klinike“, a ustvari se radi 

samo o provjeri navoda upravo potaknutih pisanjem tog portala, dok je druga 
krivična istraga pokrenuta po tužiteljevoj tužbi protiv CIN-a, odnosno novinarke za 
krivično djelo neovlaštenog snimanja...“ Tužitelj je „istakao da je telefonski 

razgovor sa autoricom Selmom neovlašteno sniman i publikovan na portalima od 
početka do kraja, te predstavljan kao intervju“. Tužitelj također navodi da je 

„nakon objave članaka osjećao ogromnu frustraciju, nervozu, nesanicu, morao je da 
uzima slobodne dane, imao je finansijske gubitke jer nije mogao da prima 



pacijente, primijetio je da su druge ustanove sa kojima je imao ostvarenu saradnju, 
počele da istu izbjegavaju, tako da je pored lične, imao i finansijsku štetu“.  

Svjedok Selma Učanbarlić u svom iskazu navela je da je obavila intervju sa dr. 

Talirevićem u prostorijama „Male klinike“ i da ga je upoznala s činjenicom da je 
njena obaveza da snima sve razgovore diktafonom, što je on i prihvatio. Sve svoje 

matematičke i finansijske podatke koje je iznijela u članku izvela je iz 
dokumentacije koju je dobile od Opšte bolnice. Ističe da tužitelj (dr Talirević) 

nikada nije uputio nikakav demant, već da ju je nakon objavljenog članka 
kontaktirao i pohvalio članak i profesionalno urađen posao. Za vrijeme njenog 
intervuja sa doktorom (napomena: misli se na intervju prije objavljivanja priče) 

prisutni su bili kolege Mubarek Asani kao snimatelj i Dženad Dreković kao fotograf. 
I novinarka Učanbarlić i snimatelj Asani i fotograf Dreković negiraju da im je 

predočena građevinska knjiga. Učanbarlić navodi da nije dobila tačne informacije o 
ulaganju „Moje klinike“ u dokumentaciji koju je dobila od Opšte bolnice.  

Svjedoci Asani i Dreković su potvrdili izjave novinarke i dodali da je tužitelj (dr 
Talirević) bio „dobar domaćin“ tokom snimanja intervjua. 

Sudski vještak dr Omer Ćemalović je izjavio da „aktuelni tekst po svom sadržaju 

ima stresogeni potencijal i da je tužitelj doživio grubi atak na dignitet njegove 
ličnosti, tj. ugled i čast“ i da je „zbog toga trpio duševnu bol i patnju jakog stepena 

izraženosti koja se javljala u periodu od cca. deset sedmica, srednjeg stepena 
petnaest sedmica, te lakog stepena izraženosti u periodu od mjesec dana, sve 

zbirno i diskontinuirano“. Dodao je i da je tužitelj „zahvaljujući svom intelektualnom 
kapacitetu, bogatom životnom iskustvu, te zdravim mehanizmima adaptacije i 
odbrane, uspio da taj za njega izuzetno stresni i neugodni događaj obradi na 

adekvatan način, zbog čega isti nije ostavio neke trajnije posljedice po njegovo 
duševno zdravlje. Međutim, zaostalo je jedno neugodno sjećanje na taj događaj i 

baš zbog toga mu se događalo da želi postići satisfakciju putem suda.“ (citati iz 
presude.) 

  

Obrazloženja odluke Suda 

„Nakon provođenja materijalnih dokaza, a naročito imajući u vidu članke pod 

naslovima „Tužilaštvo istražuje poslovanje Moje klinike“ i „Skupa patologija Sebije 
Izetbegović“, koje je objavio tuženi, sud je utvrdio da su u predmetnim 

materijalnim dokazima kao i u citiranim člancima iznesene činjenice na koje se 
poziva tužitelj u navodima tužbe.  

Imajući u vidu naprijed navedeno, provedene dokaze, te utvrđeno činjenično 
stanje, sud je donio odluku kao u izreci presude.  

Nakon ocjene provedenih dokaza, te utvrđenog činjeničnog stanja sud je utvrdio da 

činjenice koje je tuženi iznio u svojim člancima nisu utvrđene kao potpuno istinite. 
Naime, novinarka Centra za istraživačko novinarstvo nije iznijela cjelovite rezultate 



svog istraživanja u spornim člancima, niti je imala dovoljna znanja da ih utvrdi sa 
sigurnošću, kako bi ih plasirala u javnost. Novinarka Selma Učanbarlić je izjavila da 

je članke objavila na osnovu dokumentacije koju je dobila od Opće bolnice, te da su 
cifre troškova, koje je navela u članku, okvirna procjena, dakle, nije riječ o 

pouzdanim informacijama. Prema tome, sud smatra da je tuženi pisao paušalno i 
neargumentovano o poslovanju tužitelja sa Općom bolnicom. Nadalje, u članku je 
navedeno da je Kantonalno tužilaštvo pokrenulo istragu protiv tužitelja, nakon što 

je CIN objavio istraživačke priče o ugovoru za vršenje patohistoloških analiza, koji 
je Opća bolnica sklopila sa privatnom klinikom dr. Emira Talirevića, a u toku 

postupka zakonska zastupnica tuženog je izjavila da ih je Tužilaštvo obavijestilo da 
samo istražuju informacije, dakle istraga nije u toku. Može se zaključiti da je u 
članku napisana neistinita informacija. Tužitelj, kao sva tri svjedoka, u toku 

postupka su izjavili da je dr. Talirević bio obaviješten o audio snimanju prilikom 
intervjua, ali ne i prilikom telefonskog razgovora. Na osnovu svega navedenog 

može se zaključiti da je dr. Emiru Talireviću nanesena nematerijalna šteta koja se 
ogleda u duševnim bolovima, što proizilazi iz saslušanja tužitelja u svojstvu 
parnične stranke, te nalaza i mišljenja vještaka medicinske struke, dr. Omera 

Ćemalovića.  

Dakle, tuženi je bio dužan navedene činjenice provjeriti i imati argumentovane 
dokaze za isto, pa tek onda ukoliko se utvrdi da su istinite iznositi u javnost...“  (Svi 

citati iz Presude Općinskog suda.) 

 

2. Analiza Presude 

Evropska konvencija i zaštita Evropskog suda 

Prvostepena presuda Općinskog suda Sarajevo predstavlja očigledan primjer 

neshvatanja uloge štampe/medija u demokratskom društvu koja je zagarantovana 
u Evropskoj konvenciji o zaštiti ljudskih prava i temeljnih sloboda i zaštićena u nizu 
presuda Evropskog suda za zaštitu ljudskih prava (ES).   

„Štampa ima bitnu ulogu u demokratskom društvu. Iako ne smije prekoračiti 

određene granice, naročito kada su u pitanju ugled i prava drugih, njezina je 
dužnost da priopćava informacije i ideje o svim pitanjima od javnog interesa, u 

skladu sa svojim obavezama i odgovornostima. Ne samo da ona ima zadatak da 
prenosi takve informacije i ideje, već i javnost ima pravo da iste prima. U 

suprotnom, štampa ne bi bila u stanju obavljati svoju bitnu ulogu čuvara javnog 
interesa.“ (Presuda Evropskog suda Thoma protiv Luksemburga, 2001, tačka 5.) 

Evropski sud se takođe izjasnio u korist veoma snažnih izjava koje razotkrivaju 
službene prestupe ili korupciju ( predmetu Cihan Ozturk protiv Turske, 2009, tačka 

32): 

„... Sud primjećuje da, iako član 10, stav 2. Konvencije priznaje da se sloboda 
govora može ograničiti radi zaštite ugleda drugih, zakoni i postupci o kleveti ne 



mogu biti opravdani ako im je cilj ili učinak sprečavanje legitimne kritike javnih 
dužnosnika ili sprečavanje razotkrivanja službenih prestupa ili korupcije.“ 

Od novinara se, dakle, traži da javnost upoznaju o svim bitnim informacijama za 

koje je javnost zainteresovana, čak i po cijenu da neke informacije budu 
senzacionalno interpretirane. U presudi Prager i Oberschlick protiv Austrije, 1995, 

tačka 38, Evropski sud je zaključio da je medijima dopušteno da kod izvještavanja 
koriste neke snažne izraze: 

„Novinarska sloboda takođe obuhvata i moguće pribjegavanje određenom stepenu 

pretjerivanja ili čak provokacije“.  

Sloboda medija, međutim, nije apsolutna. Ona je naročito „uvjetovana odredbom  
koja nalaže da mediji moraju djelovati u dobroj vjeri i pružati pouzdane informacije 
u skladu sa novinarskom etikom“ (Evropski sud, presuda Bladet Tromso i Stensaas 

protiv Norveške, 1999, tačka 65). U suštini to znači da novinari uživaju zaštitu 
člana 10. Evropske konvencije sve dok postupaju u skladu sa profesionalnim 

standardima, čak i kada upućuju snažnu, čak i netačnu, kritiku.  

 

Postupanje u skladu s novinarskom etikom 

Osnovno pitanje u ovom konkretnom slučaju (Presuda Općinskog suda Sarajevo 
protiv CIN-a) tiče se zaključka Suda koji je „utvrdio da činjenice koje je tuženi iznio 

u svojim člancima nisu utvrđene kao potpuno istinite“.  

Kako je Sud došao do takvog zaključka? U Presudi se navodi da je Sud to utvrdio 
„nakon ocjene provedenih dokaza, te utvrđenog činjeničnog stanja“. Provedeni 

dokazi, kako se vidi iz Presude, predstavljaju suprotstavljene podatke tužitelja i 
tuženog i tokom procesa nije proveden ni postupak profesionalnog vještačenja 
osobe ekonomske struke, što i nije nužno, kao ni provjera profesionalnog 

postupanja novinara. Sud je bez jasnog utemeljenja prihvatio obrazloženje tužitelja 
i njegovog zastupnika, iako su novinarka CIN-a i CIN kao medijska organizacija u 

ovom, kao i u drugim slučajevima, postupali po najvišim profesionalnim 
standardima (dobijanje i provjera informacija od svih aktera u priči, snimanje 
intervjua uz dozvolu intervjuirane osobe - u konkretnom predmetu tužitelja - čak i 

pohvale tužitelja nakon objavljene priče u telefonskom razgovoru sa novinarkom 
CIN-a). Zakon o zaštiti od klevete u članu 7. stav 2. (tačka 3. i 4.) predviđa da ne 

postoji odgovornosti za klevetu naročito u sljedećim okolnostima/slučajevima kad 
postoji „dobronamjernost i pridržavanje štetnika opće prihvaćenih profesionalnih 
standarda“, te „pristanak oštećenog“, što je u ovom slučaju potvrdio i sam tužitelj. 

Nije jasno na osnovu čega je Sud zaključio da „činjenice koje je tuženi iznio u 
svojim člancima nisu utvrđene kao potpuno istinite“. Još je više upitan zaključak 
Suda (citat: „Novinarka Centra za istraživačko novinarstvo nije iznijela cjelovite 

rezultate svog istraživanja u spornim člancima, niti je imala dovoljna znanja da ih 
utvrdi sa sigurnošču, kako bi ih plasirala u javnost“). Općinski sud, niti tužitelj, nisu 



ni kakav način utvrđivali način na koji su novinarka CIN-a i CIN provjeravali i 
verifikovali dobijene informacije. Zbog toga takav zaključak Suda predstavlja grubi 

nasrtaj na profesionalne novinarske norme i prakse, koje je odbio i Evropski sud za 
zaštitu ljudskih prava. 

Ako je Općinski sud došao do zaključka („činjenice nisu utvrđene kao potpuno 

istinite“) na osnovu „slobodnog sudijskog uvjerenja“, kako Sud može osporiti 
profesionalni pristup novinarima koji su postupali u skladu s novinarskim normama i 

u najboljoj namjeri, koja je u ovom slučaju potvrđena na više načina, kao što je 
naprijed navedeno. Niti standardi utvrđeni u presudama Evropskog suda za zaštitu 
ljudskih prava i temeljnih sloboda, niti Zakon o zaštiti od klevete Federacije BiH, ne 

pretpostavljaju i ne zahtijevaju od novinara profesionalnu ekspertizu neke druge 
struke (ekonomske, recimo), jer bi to bilo u suprotnosti sa članom 10. Evropske 

konvencije koja ne samo novinarima već svima (javnosti, građanima) omogućava 
pravo na slobodu izražavanja. 

Šta više, Evropski je sud (u predmetu Handyside protiv Ujedinjenog Kraljevstva, 
1976, tačka 49) zaključio da se pravo na slobodu izražavanja „primjenjuje ne samo 

na informacije ili ideje koje su poželjne ili se smatraju neuvredljivim već i na one 
koje vrijeđaju, šokiraju ili uznemiravaju. (Napomena, ta je formulacija sadržana i u 

članu 2. u tački b) Zakona o zaštiti od klevete FBiH). Evropski sud je zaključio da su 
to „zahtjevi pluralizma, tolerancije i slobodoumlja bez kojih nema demokratskog 
društva“ (Evropski sud, navedena presuda). 

Općinski sud Sarajevo je u ovoj presudi potpuno zanemario član 3. Zakona o zaštiti 
od klevete u kojem se naglašava da se „Zakon tumači na takav način da se 
primjenom njegovih odredbi u najvećoj mogućoj mjeri obezbjeđuje princip slobode 

izražavanja“ (Zakon o zaštiti od klevete FBiH). 

 

Pokušaj pravljenja „balansa“ 

Tužitelj je tokom ovog sudskog procesa osporavao objavljene podatke i tvrdio da 
objavljene informacije dobijene od Opće bolnice „nisu tačne“. Ali, činjenica je da on 

nikada nije zvanično demantirao te podatke i nije zahtijevao ispravku. Naprotiv, 
nakon objavljenog teksta, on je telefonom nazvao novinarku CIN-a i pohvalio to što 

je objavljeno. 

Tužitelj je u telefonskom razgovoru s novinarkom CIN-a, obavljenom 22. jula 2016. 
godine (dakle, istog dana kad je CIN objavio prvi tekst, „Skupa patohistologija 
Sebije Izetbegović“), pohvalio taj prilog („Ovo je jedan jako korektan članak“).  

Dva dana nakon toga, tužitelj (dr Emir Telarević) je na svom FB profilu, 24. jula 
2016. godine i potom 26. i 27. jula, objavio tekstove s nizom uvreda o novinarki i o 
organizaciji CIN (uz ostalo, napisao je da se „CIN finansira od poklona, kao i 

prostitutke“ i „da se ne zna cijena za koju šire noge“). Uprkos zahtjevu novinarke i 
CIN-a da povuče te tekstove i objavi javnu ispriku, tužitelj to nije učinio. Taj javni 



istup dr Talirevića naišao je na oštru osudu javnosti i niza nevladinih organizacija i 
medija. 

Nakon tužbe novinarke i CIN-a, koja je podnesena 20.9.2016. godine, Općinski sud 

Sarajevo je u odvojenom postupku 12.7.2018. godine donio prvostepenu presudu 
protiv dr Emira Talirevića i obavezao ga da na ime naknade nematerijalne štete 

plati 3.000 KM prvotužiteljici (novinarki CIN-a Selmi Učanbarlić) i 1.000 KM 
drugotužitelju (CIN). Nakon 43 dana, 2.11.2016. godine Emir Talirević je podnio 

svoju tužbu za klevetu protiv CIN-a, koja je predmet ove analize. Stiče se dojam da 
je ovo bio pokušaj da se protivtužbom napravi „balans“ - u korist tužitelja.  

 

3. Krivična prijava protiv CIN-a 

Neovlašteno snimanje telefonskog razgovora 

Tužitelj je obavijestio Sud, a Sud prihvatio kao validan argument, da je on podnio 

krivičnu prijavu protiv novinarke CIN-a i samog CIN-a zbog „neovlaštenog snimanja 
telefonskog razgovora“ koji je obavljen 22. jula 2016. godine. Kantonalno tužilaštvo 

Sarajevo je otvorilo istragu u tom predmetu i u međuvremenu saslušalo neka lica. 

Osnov za krivičnu prijavu tužitelj temelji na Krivičnom zakonu FB-H (član 188.) u 
kojem se predviđa krivična odgovornost i kazna zatvorom za onoga „ko putem 
posebnih naprava bez odobrenja prisluškuje ili zvučno snimi razgovor ili izjavu koja 

mu nije namijenjena ili omogući trećoj osobi da se upozna s razgovorom ili 
izjavom...“ (član 188. KZ FBiH).  

Kao što je očigledno, ta se odredba odnosi na („razgovor ili izjavu koja mu nije 

namijenjena“), što u ovom predmetu nije slučaj, jer je razgovor obavljen na 
telefonski poziv tužitelja (E.T.) sa novinarkom (S.U.) kojoj je poziv i upućen. Drugo, 

tužitelj je još u prvom razgovoru obaviješten da CIN-ove procedure nalažu da se 
osoba koja se intervjuiše, prilikom prvog kontakta, obavijesti da se svi razgovori 
koji se vode sa CIN-ovim novinarima snimaju, te da se dio razgovora koji osoba ne 

želi da uđe u intervju mora eksplicitno naglasiti i taj dio se neće uzeti u obzir u 
radu. Takodjer, ukoliko osoba ne da pristanak na snimanje, razgovor se neće ni 

obaviti. Telefonski razgovor je sniman jer je to takođe predviđeno u internom 
kodeksu organizacije CIN da bi se novinari zaštitili od svake zloupotrebe tih 
komunikacija. Razgovor je objavljen na portalu CIN-a tek nakon uvredljivih 

tekstova koje je tužitelj (E.T.) na svom FB profilu objavio o novinarki i CIN-u.  

Općinski sud Sarajevo u ovom parničnom postupku za naknadu štete nije imao 
pravnog osnova da činjenicu podnošenja krivične prijave Kantonalnom tužilaštvu 

uzima kao validan argument za dokazivanje klevete. 


