
Postupanje  Javnog RTV servisa BiH ( BHRT) u slučaju snimanja intervjua 

sa dr  Sebijom Izebegović : JEDAN ILI DVA INTERVJUA - BEZBROJ 

NEODGOVORENIH PITANJA 

 

Javni servis na državnom nivou, BHRT napravio je intervju sa dr Sebijom Izetbegović, 

direktoricom Kliničkog centra Univerziteta u Sarajevu, koji je trebao biti objavljen 25. 

oktobra  2017. u 21:15 sati. Intervju je radila urednica Jutarnjeg programa Lejla Zvizdić, na 

čijem je Facebook profilu on najprije i najavljen, da bi nakon toga bio najavljivan i na 

zvaničnoj web stranici BHRT. Nakon što je odlučeno da intervju neće biti emitovan, najava je 

bez obrazloženja povučena sa web stranice BHRT, a novinarka je u potpunosti ugasila svoj 

profil na društvenim mrežama.  

Direktor BHT Mario Vrankić na upit novinara iz drugih medija istog je dana potvrdio da 

intervju neće biti objavljen, ali da o razlozima ne želi govoriti. Gotovo odmah nakon što se 

informacija o  skidanju najavljenog intervjua pojavila u javnosti počele su i različite diskusije 

o razlozima takve odluke, među kojima i ona da je direktorica KCUS-a, nezadovoljna nekim 

segmentima intervjua (među kojima je i njena izjava da su ljekari koji su sa KCUS-a otišli u 

drugu bolnicu „promijenili agregatno stanje“, što je izdvojeno i u najavnom traileru na BHT), 

tražila njegovo povlačenje, te da je riječ o cenzuri, na šta su u svom saopštenju upozorili iz 

Udruženja BH novinari, v.d. urednika Informativnog programa BHT Fadil Smajić izjavio je 

kako urednički kolegij nije znao, učestvovao, ni na bilo koji način bio obaviješten o 

postojanju intervjua dok nije objavljena najava na web portalu. Nikakvog zvaničnog 

saopćenja ni iz BHRT, niti iz KCUS-a nije bilo u narednih deset dana, a onda je 4. novembra 

u večernjem terminu intervju emitovan, bez bilo kakve najave i ponovo bez objašnjena zašto 

je prvobitno povučen iz programa.  

(Ne)profesionalni pristup i ćutnja odgovornih   

Ono što je uslijedilo, više od samog povlačenja intervjua, otvorilo je brojna još uvijek 

neodgovorena pitanja o (ne)profesionalnosti pristupa BHT ovom intervjuu. Naime, na 

društvenim mrežama i web portalima objavljene su screen shot fotografije sa početka i kraja 

intervjua iz kojih je jasno da je intervju dosnimljen, odnosno da su neka pitanja emitovana u 

intervjuu ona iz originalnog intervjua, dok su druga snimljena naknadno, nakon povlačenja 

intervjua iz programa. 5. novembra potvrdio je to i direktor BHRT Belmin Karamehmedović, 



kazavši kako su ponovno snimljena tri pitanja i tri odgovora prof.dr. Izetbegović jer je „došlo 

do tehničkih problema.“ Direktor je kazao kako je bilo problema s mikrofonima i rasvjetom, 

te su uposleni u tehnici pokušavali spasiti materijal, zbog čega je, zapravo, intervju prvobitno 

povučen, te su naknadno dosnimljena tri odgovora koja su bila nekorektna. BHRT se odlučio 

da u dnevniku pojasni detalje, kazao je Karamehmedović, kako bi „bilo pokazano da se u 

ovom slučaju ne radi ni o kakvom političkom pritisku.“ Iz Kliničkog centra Univerziteta u 

Sarajevu nije bilo nikakvog saopćenja ni nakon emitovanog intervjua, ali je 9. novembra 

portal magazina STAV objavio kompletan transkript intervjua s BHT s obrazloženjem da se 

„uz sve napade i kritike malo govorilo o tome šta je ustvari izrečeno, odnosno o sadržaju 

samog intervjua kojeg u cijelosti predstavljamo“.  

Ovaj presedan u novinarskom pristupu nekom intervjuu otvorio je niz pitanja vezanih za 

profesionalne standarde i odnos BHT prema njima. Na ovom mjestu izdvajamo neka od njih, 

u pokušaju da što objektivnije sagledamo i pokušamo razumjeti uzroke ovakvog pristupa 

BHRT, te u pokušaju da menadžment BHT navedemo da na neka od njih odgovori 

građanima/javnosti, u interesu vraćanja povjerenja građana u ovaj medij. 

Zašto je intervju povučen, pa emitovan? 

Ključno i najvažnije pitanje je zašto je, zapravo, intervju povučen, odnosno zašto nije 

emitovan nakon što je snimljen i najavljen? Obrazloženje da je riječ o tehničkim problemima 

nije nerealno, ali je pitanje zašto je to obrazloženje dato tek nakon što su gledatelji/javnost 

shvatili da je intervju dosnimljen naknadno? Sasvim bi logično bilo, ukoliko je doista bilo 

riječ o tehničkim problemima s jednim dijelom intervjua, da je materijal koji je pregledan i 

ocijenjen kao tehnički zadovoljavajući emitovan u terminu u kojem je najavljen, uz 

obrazloženje gledateljima da intervju nije cjelovit, te da će drugi dio biti emitovan naknadno. 

No, to se nije dogodilo. Jednako je tako nelogično da pri izdvajanju dijelova intervjua za 

najavni trailer nije uočeno da postoje tehnički problemi i da je najava puštena na web bez 

prethodne tehničke provjere cijelog intervjua. Drugim riječima, zašto intervju nije emitovan 

ako je najavljen, odnosno zašto je najavljivan ako nije utvrđeno da je sigurno da će biti 

emitovan? 

Ostalo je nejasno i ko je donio odluku o neemitovanju intervjua? Ali, i ko je donio odluku o 

njegovom snimanju? Naime, ako v.d. urednika informativnog programa dan nakon 

neobjavljivanja intervjua izjavi da uredništvo nije znalo za povlačenje intervjua, niti je znalo 

da je intervju uopšte snimljen, ko je, zapravo, donio odluku o snimanju, a potom o povlačenju 



intervjua? Drugim riječima, u kojim se krugovima, osim na uredničkom kolegiju 

informativnog programa, donose odluke o sadržaju programa? Novinarka koja je radila prvu 

verziju intervjua nije dio informativne redakcije, a od početka navedenog slučaja, osim što je 

zatvorila Facebook profil na kojem je prva najavila intervju, također je i na bolovanju. 

Autorizacija  ili uljepšavanje odgovora 

Važno je znati i zašto povlačenje intervjua nije obrazloženo gledateljima (?!), bilo u terminu 

u kojem je trebao biti emitovan ( obraćanjem onog/one koja je intervju radila i najavljivala 

kao ekskluzivni), bilo saopćenjem Uredničkog kolegija prije tog termina (budući da sva 

saopćenja poslije imaju puno manju vjerodostojnost i daju razloge za sumnju) ili, pak, u vidu 

crola – teksta koji bi išao na ekranu tokom emitovanja intervjua onda kada je on konačno 

emitovan. Nakon ovog, logički slijedi pitanje o tome zašto je, uopće, intervju dosnimljen? Da 

li je logičnije bilo emitovanje samo onog dijela koji nije bio tehnički problematičan? Koji su 

argumenti da se neka pitanja ponovno snimaju?  

Činjenica da su neka pitanja dosnimljena otvara najmanje dvije sumnje: da je riječ o pitanjima 

unaprijed usaglašenim sa sugovornicom, pa je uslijed tog dogovora intervju ponovno sniman, 

što je suprotno profesionalnim standardima. Neki su analitičari u interpretaciji ovog slučaja 

pominjali i eventualno pravo sugovornice na autorizaciju, zbog kojeg je onda intervju 

prvobitno povučen, a potom i dorađen, no to također apsolutno izlazi iz okvira profeionlanih 

standarda. Naime, autorizacija se definira kao potvrda autentičnosti izjave ili teksta prije 

objavljivanja i uobičajena je za štampane medije, kako bi sugovornik bio siguran da su u 

novinarskom tekstu njegove riječi dosljedno prenesene, no ona sa zadovoljstvom ili 

nezadovoljstvom sugovornika samim intervjuoom nema nikakve veze, odnosno ne bi se 

smjelo događati da se sugovornike koji pristanu na intervju pita za to da li je u konačnici 

intervjuu dovoljno dobar da bi bio objavljen. Odluku o tome donosi isključivo novinar koji je 

intervju radio, sam ili u dogovoru s urednikom, budući da se profesionalni intervjui rade u 

skladu s javnim interesom, a ne u skladu s interesom onoga ko je sugovornik. 

Novinarska etika u drugom planu  

Gledateljima je ostalo nepoznati da li je nakanadno emitirani sadržaj kombinacija 

originalnog i dosnimljenog intervjua, te zašto to nije najavljeno i obrazloženo gledateljima? 

Odnosno, kako javni servis nije prepoznao svoju obavezu da javnosti objasni da ono što 

gledaju nije ono što je snimljeno prvi put i nije shvatio da će šutnjom o ovome dodatno 



potaknuti sumnje u manipulaciju? Nepoznanica je i to da li su menadžment BHRT i/ili 

uredništvo BHT uopće imali namjeru gledateljima reći da je intervju rađen u dva navrata, a 

emitovan kao jedan, u slučaju da građani/javnost sami nisu shvatili postojanje razlike na 

početku i na kraju intervjua, te na to reagirali putem društvenih mreža i tekstova u klasničnim 

medijima? Odnosno, zašto su profesionalni standardi i ovdje stavljeni u drugi plan na način 

da je napravljena nedvojbena manipulacija sadržajem, koji je „podmetnut“ kao originalni, a 

snimljen iz dva dijela?  

Kad je riječ o snimanju drugog dijela intervjua, budući da je autorica prvog intervjua na 

bolovanju, ko je radio drugi dio intervjua i kako je odabran/određen novinar koji će dovršiti 

posao? Da li se time krše autorska prava novinarke koja je prva radila intervju i da li je o 

tome konsultovana? 

I, možda, najvažnije pitanje u cijelom ovom slučaju je zašto se direktor BHRT javnosti 

obratio tek nakon što je cijela priča eskalirala, odnosno, ko je i kako procijenio da u prvom 

slučaju (povlačenja intervjua) na pitanja novinara odgovara direktor BHT Mario Vrankić, a 

u slučaju krize nakon emitovanja intervjua direktor BHRT Belmin Karamehmedović? I zašto 

se v.d. urednika informativnog programa javnosti obratio samo jednom, samoinicijativno, u 

pokušaju zaštite svog digniteta i digniteta svoje redakcije? Drugim riječima, da li je BHRT 

konačno shvatio da je riječ o kriznoj situaciji tek kada je emitovan intervju koji je dosnimljen, 

smatrajući da je način odnošenja prema ovom slučaju do tada bio OK (najava, pa 

neemitovanje bez obrazloženja, pa naknadno dosnimavanje, pa emitovanje ponovno) pa nije 

bilo potrebe za objašnjenjem gledateljima šta se i zašto događa? 

U konačnici, moramo se zapitati:  smatra li iko (novinari, urednici, Urednički kolegij, 

menadžmet BHT i cjelokupnog BHRT) da su narušeni profesionalni standardi u ovom slučaju 

i da li će za to bilo ko snositi odgovornost? Direktor Karamehmedović nevješto je pokušao 

ubijediti gledatelje da nije riječ o političkim pritiscima da se intervju povuče i dosnimi i, iako 

paradoksalno, formalno, tu čak donekle i jeste tačno, budući da prof.dr. Izetbegović nije 

nositeljica političke funkcije, no u svakom slučaju riječ je o izrazito neprofesionalnom 

pristupu i zanemarivanju svih profesionalnih standarda.  



Javna odgovornost i postulati kriznog komuniciranja 

Ono što je trebalo biti eksluzivni intervju i donijeti komparativnu prednost BHRT u odnosu na 

druge medije koji taj intervju od direktorice KCUS-a bezuspješno traže još od njenog dolaska 

na navedenu funkciju, postalo je krizna situacija sa kojom se javni servis, naprosto, nije znao 

nositi. Nijedan od postulata krizne komunikacije (otvorenost, priznavanje pogreške, jasna 

argumentacija i pravovremeno informisanje javnosti) nije ispoštovan, a pokazalo se da u 

samom sistemu rada ovog medija postoje nedosljednosti, nelogičnosti i neusklađenosti, 

odnosno da odluke o sadržaju programa donose dijelovi sistema koji za to nisu (niti bi smjeli 

biti) nadležni. Nedvojbeno je, naime, da se menadžment javnog servisa umiješao u uređivačku 

politiku, ali je ostalo neobjašnjeno da li je taj menadžment imao i komunikaciju s 

menadžmentom KCUS-a kad je donošena odluka o povlačenju i dodatnom snimanju 

intervjua. To, u svakom slučaju, ostavlja prostora sumnji na pritisak na medij, ali za sad sa 

sigurnošću ne možemo reći je li riječ o cenzuri (zahtjevu prof.dr. Izetbegović da intervju vidi 

prije emtiovanja, kao svojevrsnu autorizaciju i da on bude emitovan kad zadovolji njene 

kriterije, za šta nikakvih dokaza niti zvaničnih izjava za sada nema) ili autocenzuri (odluci 

menadžmenta da se prvotno intervju ne emituje jer bi mogao izazvati nezadovoljstvo 

sugovornice, a potom i da se dosnimi iz ko zna kojeg razloga). Tehnički problemi kao 

obrazloženje djelovali bi uvjerljivo da su javnosti ponuđeni deset dana ranije, a ne tek 5. 

novembra u izjavi direktora BHRT. 

Ovaj propust BHT (a čak je i laiku jasno da je apsolutno riječ o zanemarivanju novinarske 

deontologije), nažalost, značajno je poljuljao vjerodostojnost ovog dijela sistema javnog 

emitiranja, koji je u većini dosadašnjih analiza programa pokazivao visok stupanj 

profesionalizma i nezavisnosti. Ono što je u svemu, zapravo, najveća šteta je činjenica da u 

BHT u krajnje nemogućim uvjetima i danas rade izuzetni profesionalci, koji unatoč činjenici 

da su bez redovitih primanja i osuđeni na rad na zastarjeloj opremi, odgovorno rade svoj 

posao,  ali je sjena ovog neprofesionalizma pala i na njih, a onima koji su godinama promicali 

ideju o nemogućnosti i neodrživosti javnog servisa koji je servis građana cijele BiH i nije 

podložan uticajima izvana, sada su dati dodatni argumenti. Strašan autogol, reklo bi se 

sportskim rječnikom. A u sportu, nakon što tim izgubi utakmicu jer su članovi tima igrali za 

protivnika, obično selektori podnose ostavke. Iz moralnih razloga. Na javnom servisu, rečeno 

rječnikom novinara-početnika, „ostaje da se vidi“ kakav će epilog imati ova utakmica. Zasad 

su selektori na svojim mjestima, igrači se o taktici očigledno ne pitaju, a onima koji su do 

zadnjeg trena zdušno navijali za tim ponestaje i posljednjih argumenata za to. O moralnom 



postupanju nije se, očigledno, razgovaralo ni kad se ovakva taktika razrađivala iza leđa 

javnosti, a izgleda da se ne razgovara ni nakon što je utakmica izgubljena. Mnogo to govori 

ne samo o javnom servisu, ne samo o novinarstvu u BiH, nego i o društvu u kojem živimo. 

Nažalost.  

Sadržaj ovog teksta je isključiva odgovornost autora i Udruženja/udruge BH novinari i ni u kom slučaju ne 

predstavlja stanovišta Evropske Unije.  

 

Biografija: 

Dr.sci. Lejla Turčilo, vanredna je profesorica na Odsjeku žurnalistike/komunikologije na 

Fakultetu političkih nauka Univerziteta u Sarajevu, gdje predaje predmete: Teorija medija, 

Mediji i politika, Online i digitalna komunikacija i RTV novinarstvo. Diplomirala je, 

magistrirala i doktorirala na Fakultetu političkih nauka Univerziteta u Sarajevu. Objavila je tri 

autorske knjige:  (P)Ogledi o medijima i društvu: članci, eseji, istraživanja“ (2017), Zaradi 

pa vladaj: politika-mediji-biznis u globalnom društvu i u BiH” (2011) i Online komunikacija i 

offline politika u BiH (2006). Autorica je izvještaja o stanju medijske pismenosti u BiH u 

2014. u okviru projekta "Mapiranje medijske pismenosti u Evropi" Univerziteta Sorbonne, 

Francuska.  Objavila je  više od trideset naučnih i stručnih radova u Bosni i Hercegovini, 

Srbiji, Hrvatskoj, Crnoj Gori, Francuskoj, Belgiji, Njemačkoj, SAD i Kolumbiji. Učestvovala 

je na više naučnih i stručnih konferencija, simpozija i kongresa u BiH i inozemstvu. 

 


